Wednesday, March 31, 2010

a moment like this

well, as usual guys, it's taken from http://defikacita.tumblr.com/ hehe i've been busy lately, so i'm sorry for making double posting in my tumblr and blog, just like what i'm doing hehe (nyengir polos)

so here we go guys, enjoy it! :D

well, tampaknya di luar akan hujan :)

let’s start the story, it’s not an important story though, all i want is writing something hem

okay, i usually sit alone or with my family, jarang sekali saya jalan atau hanya sekedar duduk-duduk sama temen, apalagi sama yg namanya boyfriend huehehe

but somehow, i enjoy my introvert life, yes i enjoy it (sometimes perhaps hehe)

just like what happened tonight, i sat with my family in one of fast food restaurant, and suddenly i got a “sitting-alone-moment” in that crowd, dan terfikir kalo terkadang jenuh juga hanya duduk sendiri, bermain dengan fikiran sendiri, bersenda gurau dengan canda di otak, sedangkan anak-anak seusia saya biasanya bermain, tertawa-tawa, bersenda gurau dengan canda teman-teman mereka, atau bahkan orang yg mereka kasihi, while me always sit alone there, waiting for nothing in a crowd hehe ironic (sometimes)


well, it was my thought, then some sentences change my mind in a second

adik saya tiba-tiba bilang “ah bentar lg teteh udh ga di sini lg ya, kan ntar kuliah”

ah ya, saya akan kuliah, dan positif tidak akan kuliah di kota (atau should we call it “hampir kota” ?) yang sama tempat saya tinggal selama hampir 18th, which means = saya harus berpisah sementara waktu dengan keluarga saya

and that is the hardest part, EVER

those sentences change my mind in a second

ya, saya berubah fikiran tiba-tiba, kalo ternyata saya enjoy hanya sekedar duduk-duduk bersama ortu saya, tidak dengan teman-teman saya. kalo saya akan sangat merindukan a moment like this, where i can laugh and share every single story with my parents. ah i almost cry hehe just like what one friend of mine said “banyak org tidak sadar, tapi selain fungsi ketuhanan, fungsi keluarga lah yg sangat berperan dalam hidup kita”

ah ya, saya akan sangat merindukan keluarga ini, merindukan bahkan ketika saya dimarahi

i’ll miss a moment like this, a lot :’)

No comments:

Post a Comment